Numai în ultimele decenii, școala a evoluat într-un ritm formidabil, pentru a putea ține pas cu necesitățile tot mai complexe ale societății moderne în transformare. Sălile de curs au evoluat și ele dintr-un spațiu fizic static, deloc flexibil, într-un mediu dinamic de învățare, care încorporează metode clasice alături de instrumente multimedia moderne sau elemente de educație alternativă. Ceea ce a făcut posibilă această evoluție este combinația tot mai rafinată dintre o mai bună înțelegere a modului în care elevii învață și capacitatea de a fructifica această înțelegere prin adoptarea unor metode de predare tot mai eficiente. În mod natural, în timp ce metodele de învățare s-au schimbat, și uneltele și instrumentele didactice s-au schimbat.
În acest trend în care totul este în continuă schimbare și evoluție, mobilitatea a apărut ca o caracteristică nouă dar esențială pentru băncile școlare. De la caracterul static al mobilierului clasic, cel mobil vine acum și oferă posibilitatea de a reconfigura ușor o sală de clasă, pentru a se preta la orice activitate. Această mobilitate a devenit un standard și e esențială de pildă pentru clasele cu elevi mici, care nu au forța fizică necesară mutării mobilierului clasic. De aceea, rolele care asigură mobilitatea sporită se montează pe două din cele patru picioare ale băncilor, pentru a ne putea asigura că ele nu se mișcă în timpul utilizării normale.